onsdag 5. november 2008

Explore Bergen

Det er en god dag i Bergen. Det er sol. Klokka er 12. Frokosten på bon appetit er akkurat gjennomført (roastbeef baguette). Skoleoppgaven er å slå sammen en arkitekturepoke med typografi som er riktig til den. Med kameraet rundt halsen trasker meg selv og henripenri rundt i Bergens gater for å fotografere til oppgaven. Det vi oppdager er at vi trasker alt for lite rundt ellers, vi holder oss stort sett innenfor ett område. Husene - Skolen - Utestedene. Dette gjorde at utforskningsiveren var stor, vi gikk rundt over alt og kom over noen ganske imponerende greier.



Noe av det kuleste var pannekakehuset som jeg fant ca 1 minutt fra mitt eget hus, en KATASTROFE at jeg ikke har sett dette før. Ett koslig pannekakehus som hadde pannekaker med masse forskjellig på. Jeg kan rett å slett ikke forså hvordan jeg har ungått å sett dette markeringstusjgrønne huset før. Uansett, en kjempe suksess. Morsomme bøker å lese i mens vi ventet på at pannekakene skulle komme, lesingen ble rett å slett mye mer spennende fordi vi hele tiden kjente pannekakelukten og hørte at de rørte i pannekakerøra i underetasjen. Lyset på bordet var tent og passet perfekt til sola som snek seg inn vinduet. Så kom pannekakene, deejjjlii sprø, men samtidig myk med ett dryss av melis over syltetøyet. GLEDE. Når pannekaken var spist opp var det bare å slappe av å tenke på det gode livet. Videre kom betalingen, når jeg spurte om de tok kort va svaret "hehe, vi har jo ikke kasse engang". Heldivis var deli de luca ikke langt unna og damen bak den ødelagte kassen stoler såklart på oss slik at vi kan gå å ta ut penger for så å komme tilbake å betale.





Håper alle har en like god dag som meg og henripenri :)

1 kommentar:

Marie rocks my socks sa...

Eg vil og på pannekakehuset og få pannekaka med melis på.
nam!